Köp- och leveransvillkor


 

Leveransvillkor*

 

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Vissa produkter tillverkas vid beställning och kan därför innebära längre leveranstider. Vi kontaktar er med denna information vid beställning. Vid eventuella förseningar pga restnoterade produkter får ni information av vår kundtjänst. Fraktkostnaden debiteras 140kr exkl moms. Vi jobbar med flera leverantörer och har därför olika fraktbolag som vi skickar genom. I de flesta fallen skickar vi med Schenker och Postnord. Oftast skickar vi direkt till dörren när du beställer som företag och ibland till utlämningsställe. Vid större beställningar så kan det medföra justerade fraktkostnader pga vikt och hur många pall som krävs för leverans. Kunden kontaktas med pris för frakt innan beställning skickas.

Ångerrätt/Reklamation*

 

Samtliga produkter har som lägst ett års garanti om inte annats anges. Mousetrapper har två års garanti. Garantin gäller fabrikationsfel. Du står själv för returfrakten vid garantianspråk.

Företag 

Webbutiken ES Gruppen riktar sig främst till företag med organisationsnummer. I denna handel mellan företag förhåller sig ES Gruppen till köplagen. Det innebär att företag i laglig mening ej har ångerrätt.

Vår ambition är att ha nöjda kunder och tillgodose deras krav i relation till marknaden, lagarna och med hänsyn till ES Gruppens lönsamhet. Eventuell retur av felfria varor ska först ha ett godkännande från ESG Sverige AB. Retur av felfritt gods krediteras dock aldrig mer än 75 % av fakturerat belopp – returfrakt tillkommer. Vid retur skall originalemballage alternativ likvärdigt användas. Om skador uppkommer p.g.a. dåligt emballerat gods kan kreditering ej ske. Tänk på att alltid ange ordernummer vid kontakt med oss. Retur av specialprodukter godkännes ej.

Köplagen – Riksdagen »

 

  1. Kontakta ES Gruppen via e-post kundtjanst@esgruppen.se senast 10 dagar efter mottagande av varan och informera om att du vill returnera varan.
  2. Kund- och beställningsnummer måste alltid uppges vid alla kontakter.
  3. Varan du önskar att returnera, ska vara oanvänd, oskadad och väl förpackad i originalemballaget.
  4. Köparen betalar själv kostnader för returtransport vid godkännande av retur.
  5. Eventuell retur av felfria varor ska först ha ett godkännande från ESG Sverige AB. Retur av felfritt gods krediteras dock aldrig mer än 75 % av fakturerat belopp
  6. Vi ersätter inte skador, som förorsakats av kunden.
  7. Vid köp av större kvantiteter måste du först beställa ett prov för att returrätten ska gälla.
  8. Returrätten gäller inte för beställda varor, som inte är lagerförda.

Betalningsalternativ

 

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura
Betalningsvillkor 30 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

- E-Faktura

Välj Faktura vid beställning och gör en notering i beställningen eller kontakta vår kundtjänst så kan vi efter godkännande hjälpa till med E-Faktura. 

 

Ej uthämtade brev eller paket

För ej uthämtade brev eller paket tar vi ut en avgift som för närvarande är på 249 kr för kostnaderna för vår administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen