Köp- och leveransvillkor


 

Leveransvillkor*

 

Normal leveranstid är 1-3 arbetsdagar. Vissa produkter tillverkas vid beställning och kan därför innebära längre leveranstider. Vi kontaktar er med denna information vid beställning. Vid eventuella förseningar pga restnoterade produkter får ni information av vår kundtjänst. Vi jobbar med flera leverantörer och har därför olika fraktbolag som vi skickar genom. I de flesta fallen skickar vi med Schenker och Postnord. Oftast skickar vi direkt till dörren när du beställer som företag och ibland till utlämningsställe.

Ångerrätt/Reklamation*

 

Samtliga produkter har som lägst ett års garanti om inte annats anges. Mousetrapper har två års garanti. Garantin gäller fabrikationsfel. Du står själv för returfrakten vid garantianspråk.

Företag 

Webbutiken Ergonomi Store Gruppen riktar sig till företag med organisationsnummer. I denna handel mellan företag förhåller sig Ergonomi Store Gruppen till köplagen. Det innebär att företag i laglig mening ej har ångerrätt.

Vår ambition är att ha nöjda kunder och tillgodose deras krav i relation till marknaden, lagarna och med hänsyn till Ergonomi Store Gruppens lönsamhet. Eventuell retur av felfria varor ska först ha ett godkännande från Ergonomi Store Gruppen (ESG Sverige AB.) Retur av felfritt gods krediteras dock aldrig mer än 75 % av fakturerat belopp – returfrakt tillkommer. Vid retur skall originalemballage alternativ likvärdigt användas. Om skador uppkommer p.g.a. dåligt emballerat gods kan kreditering ej ske. Tänk på att alltid ange ordernummer vid kontakt med oss. Retur av specialprodukter godkännes ej. Detta innebär kontorsstolar, skrivbord och ljuddämpande mötesrum.

Köplagen – Riksdagen »

 

  1. Kontakta Ergonomi Store Gruppen via e-post kundtjanst@esgruppen.se senast 10 dagar efter mottagande av varan och informera om att du vill returnera varan.
  2. Kund- och beställningsnummer måste alltid uppges vid alla kontakter.
  3. Varan du önskar att returnera, ska vara oanvänd, oskadad och väl förpackad i originalemballaget.
  4. Köparen betalar själv kostnader för returtransport vid godkännande av retur.
  5. Eventuell retur av felfria varor ska först ha ett godkännande från ESG Sverige AB. Retur av felfritt gods krediteras dock aldrig mer än 75 % av fakturerat belopp
  6. Vi ersätter inte skador, som förorsakats av kunden.
  7. Vid köp av större kvantiteter måste du först beställa ett prov för att returrätten ska gälla.
  8. Returrätten gäller inte för beställda varor, som inte är lagerförda.

Privatpersoner

Privatpersoner har i enlighet med Distansavtalslagen rätt att ångra ett köp inom 14 kalenderdagar från den dag man mottog produkten eller en väsentlig del av den (gäller ej vid specialbeställda) Är du osäker vilka produkter som innefattas i detta kontakta kundtjänst. Produkten måste återsändas i "väsentligt oförändrat" skick. Detta gäller även produktens eventuella emballage, tillbehör och programvaror. Produkten får naturligtvis inte ha varit använd om ångrat köp ska medges. Begäran om ångrat köp skall registreras och återsändas på samma sätt som en retur, se ovan. Återsändande av en produkt vilken returneras med hänvisning till Distansavtalslagen sker på kunds bekostnad. Återbetalning av kostnader för transport eller annan utförd tjänst medges ej. Ångrat köp kan i vissa fall medges helt eller delvis även om kriterierna i lagen inte uppfylls. Återbetalning av ångrade köp skall vara utfört inom 30 dagar från den dag då vi mottagit produkten. Vid köp av större kvantiteter alternativt vid specialbeställning gäller inte ångerrätten. Är du osäker på vilka produkter som innefattas av ångerrätten kontakta vår kundtjänst. Ergonomi Store Gruppen har rätten att tacka nej till en affär om vi gör bedömning efter kreditupplysning att det är en kund som inte har god betalningsförmåga alternativt att vi av andra skäl inte bedömer det lämpligt att sälja till denna kund. Vi säljer endast ergonomiprodukter, displayprodukter och kontorsmöbler till företag.


Betalningsalternativ

 

- Klarna
Efter identifiering och riskbedömning visar Klarna de betalningsalternativ som kan erbjudas dig. Vilket betalningsalternativ du än väljer så är Klarna den som hanterar betalningstransaktionen medan själva köpet av varan eller tjänsten görs direkt av butiken. Produkt- eller tjänstespecifika frågor ska därför riktas direkt till butiken. Aktuella betalningsalternativ som för närvarande kan komma att erbjudas genom Klarna är faktura, kontokredit, kortbetalning eller direktbetalning via bank.

- Faktura
Betalningsvillkor 30 dagar. När du väljer att betala mot faktura görs en kreditupplysning på ditt person- eller organisationsnummer. Leverans sker till den adress som finns registrerad såsom folkbokföringsadress. Vid försenad betalning debiteras dröjsmålsränta med 2% per månad från förfallodagen. Vid påminnelse debiterar lagstadgad påminnelseavgift på 50 kr. Vid beställning mot faktura måste beställaren vara minst 18 år.

- E-Faktura

Välj Faktura vid beställning och gör en notering i beställningen eller kontakta vår kundtjänst så kan vi efter godkännande hjälpa till med E-Faktura. 

 

Ej uthämtade brev eller paket

För ej uthämtade brev eller paket tar vi ut en avgift som för närvarande är på 249 kr för kostnaderna för vår administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

 

Personuppgiftslagen

Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

 

Tvist

Eventuella tvister löses i första hand i diskussion med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer och hänvisar i övrigt till Europeiska kommissionens verktyg för tvistlösning på nätet: http://ec.europa.eu/consumers/odr/

Drift & produktion: Wikinggruppen

Produkten har blivit tillagd i varukorgen